Treinuitzicht

Plastuit, moord en LSD #treinleven

Van die groene treinbanken, in dubbeldekker uitvoering. Geen wifi. Het treinstel vrijwel leeg. Helemaal achteraan zitten twee jongens en twee meisjes. Ik zit naar niets te staren. De rapmuziek gaat aan. “Nicky jat alles van Lil’ Kim joh. Die bedenkt helemaal niets zelf. Ze heeft alles aan Lil’ Kim te danken. Zo gaat dat.” Interessant, toch wel, lesje muziekgeschiedenis. “Ik hoop niet dat ik moet plassen; heb geen plastuit bij me. Maar ik kan het ook met een beker hoor. Klein gaatje maken onderin, poes ertegenaan, kan je goed mee richten.” “Wel oppassen dat hij niet overloopt”, merkt het andere meisje op, uit ervaring. Welke vrouw die ík ken, zou dit zo zeggen? Ik kom van een andere planeet, zoveel is nu al duidelijk.

We naderen station Bilthoven. Een van de meisjes: “Oh, hier heb ik echt scary shit meegemaakt. M’n mattie is hier vermoord.” Nog geen seconde later: “Ik heb hier op een camping gestaan. Leuke boerendorpjes hier, Den Dolder, gezellig.” De combinatie van deze mededelingen en de totale leegte waarin ze vallen zijn ronduit verwarrend, als je erover nadenkt. Absurdistisch toneel in real life.

“Ah”, zucht een van de jongens, “we hebben nog twee uur en ik ben nu al zo gespannen, shit man, ik moet echt relaxen.” Een of ander examen of zo? Mijn gedachte wordt gelijk onderuit gehaald. “Neem een beetje LSD dan.” “Nee, ik doe geen LSD in de trein.” “Tja, als je dat niet gewend bent, moet je ’t niet doen”, concludeert een van de meisjes op serieuze toon.

Ik stap op en twijfel even of ik langs ze heen loop op weg naar buiten. Toch maar niet. Peinzend loop ik het station uit. Welke serieuze activiteit zou dan toch beter worden van een beetje LSD?

Gepubliceerd door

olivierbeens

Sociaal Geograaf in Utrecht | mobiliteit en ruimte | Kracht van Utrecht | Vrienden van Amelisweerd | fietsstimulering

Een gedachte over “Plastuit, moord en LSD #treinleven”

  1. Haha prachtig! Dit soort naïeve/hypocriete jongeren die het experimenteren allang hebben omgezet in dagelijkse activiteiten. Toch wel benieuwd naar die ‘activiteit’ haha! Had je toch minimaal even kunnen vragen.

Geef een reactie

