Avondlicht

Een avondwandeling door het Gagelbos, om het hoofd leeg te maken op een doordeweekse dag. M’n fiets zet ik neer naast een houten hek waar je overheen moet klimmen, aan het begin van een breed wandelpad waar ik bijna nooit mensen tegenkom. Een keer een vogelaar die een kerkuil probeerde te spotten, maar vanavond ben ik alleen. In het gras aan de rand van dit moerasbos vind je altijd rust en moois in het klein.

Pinksterbloemen komen hier en daar op. Stil zijn voor de slenterende reeën verderop, vogels die aan rietstengels wiegen, de haas daar tussen de wilgen, niet thuis te brengen geritsel. Een gans dobbert in een beek en houdt me in de gaten terwijl ik bloemen fotografeer in het laatste licht. In de verte schijnen de gebouwen van Overvecht en raast de weg langs Fort de Gagel. Zo weer terug in de stad.

Gepubliceerd door

olivierbeens

Sociaal Geograaf | fiets, mobiliteit en ruimte | houdt van Utrecht Overvecht | verzorgt sociale media voor wijkblad Dreefnieuws (Echt Overvecht) en de Kracht van Utrecht

Eén gedachte over “Avondlicht”

Plaats een reactie