Gevallen voor festival Glow in the Park

Of ik zin had om een uurtje door de modder van het Gagelbos te rennen, over een theatraal en mooi verlicht parcours? Hardlopen? Ik dacht het niet. Maar wat in 2016 begon als een glowrun, groeide uit tot een van de grootste evenementen van Overvecht, festival Glow in the Park.

Vanaf 2017 was ik er wel bij. Het hardlopen stond – gelukkig voor mij – niet meer op het programma en wat ik had zien langskomen op sociale media zag er gaaf uit. Elk jaar weer verbaasde het me wat voor een festival je kan organiseren met een groep enthousiaste vrijwilligers. Elk jaar was de lichtkunst verrassend, het finish-festival groter en de promovideo’s beter.

In januari 2018 was ik er klaar voor: camera mee, warme kleding aan, heel veel zin. In het bos betoverde de lichtkunst van de Beeldjutters me. Tussen al het theater, de muziek, de verlichte ijsberen en vuurspuwers liepen de hele avond kinderen om me heen, vol behangen met glowsticks. Heerlijk.

De ochtend erna ging ik achter mijn computer zitten om m’n foto’s en video’s te bekijken. Ik voelde zoveel inspiratie dat ik er ’s avonds pas achter vandaan kwam, na mijn aftermovie op het YouTube-kanaal van Echt Overvecht te hebben gezet. Robbert van Siberia belde snel daarna. Hij had mijn video van Glow in the Park 2018 gezien, na een dag lang opruimen, net op de bank hangend, ontroerd en met een paar traantjes.

Bedankt, IJsclub Siberia, voor jullie mooie evenementen, blijf dat nog lang doen!

Dit korte verhaal schreef ik op verzoek van IJsclub Siberia ter ere van hun 5-jarig jubileum in 2020. Het verhaal verscheen in een speciaal magazine ter ere van het jubileum, vol verhalen van alle betrokkenen bij de activiteiten van IJsclub Siberia. Lees het magazine online op ISSUU. Hierboven kun je mijn aftermovie van editie 2018 terugkijken.

De volgende editie van Festival Glow in the Park kan vanwege financiele en organisatorische redenen in januari 2022 niet doorgaan, schrijft Siberia. Gelukkig zijn er andere evenementen van de ijsclub om van te genieten. Kijk daarvoor op ijsclubsiberia.nl

Gepubliceerd door

olivierbeens

Sociaal Geograaf | fiets, mobiliteit en ruimte | houdt van Utrecht Overvecht | verzorgt sociale media voor wijkblad Dreefnieuws (Echt Overvecht) en de Kracht van Utrecht

Plaats een reactie